Bedrijfsreis naar Slovenië

Voor wie de kracht van Social Media nog niet geloofd, hier het verhaal van hoe ik aan de klant ben gekomen waarmee ik recentelijk met 70 man naar Slovenië ben gereisd.
Ergens begin december plaatste Evan van Soda Studio een berichtje op LinkedIn; hij zocht een goede reisorganisatie voor een super tof bedrijf. Dat super toffe bedrijf was natuurlijk zijn eigen bedrijf. Pas later zou hij ikwilreisdavies.nl ook super tof gaan vinden ;). Een gezamenlijk kennis, Marlein, gaf als commentaar: “Marieken Neijman, topper!”. Diezelfde dag stroomde de aanbevelingen binnen en ik zag mijn eigen aanbeveling verdwijnen tussen de vele andere reisorganisatie. Ja maar dat was niet de bedoeling! Dus heb ik de volgende ochtend de telefoon gepakt en Evan rechtstreeks gebeld. We hebben kort gesproken. Niet te ver weg, een beetje lekker weer, sportieve activiteiten, wijn proeven waren zijn wensen. Dus had hij zelf noord Frankrijk in zijn gedachte. Na één mailtje en een mooie reisvoorstel was het gauw beslist. Hij zag wel wat in mijn voorstel voor Slovenië. En zo stonden wij op vrijdagochtend 7 juni om 04:45H op Schiphol.

Ljubljana

Omdat Transavia al vroeg vertrekt vanaf Amsterdam staan we al om 09:30H in Ljubljana. Eerst een bak koffie of thee met een typische Sloveense lekkernij bij Grand Cafe aan het plein waar de markt is. De zon schijnt volop dus hebben we enorme mazzel. Net iets voor 10-en komen de gidsen al aan. We gaan vandaag in twee groepen met een gids de stad verkennen. Voor mij het moment om even bij te komen van het eerste gedeelte. Liz en ik slenteren nog wat rond door de stad en zoeken vast een plekje bij het restaurant Ljubljinksi DVOR wat gelijk aan de rivier ligt.

Na het heerlijke eten vertrekken we richting ons hotel waar iedereen zich installeert en nog even een duik in het zwembad neemt. Rond 19:00H vertrekken we richting Camping Sobec waar we zullen eten. in deze groep zitten wel wat vegetariërs, vegan, mensen met gluten allergie en nog wat uitzonderingen. Dat moest allemaal van te voren geregeld worden maar na wat zoeken is dat voor Slovenië geen probleem. Het geplande “levend stratego” na het eten halen we niet; het duurt tocht iets langer voordat iedereen z’n bordje leeg heeft. Wanneer we weer terug zijn in het hotel is niet iedereen moe en draait de bar nog door tot de late uurtjes

Een vol dagprogramma

We hadden eigenlijk om 07:45H al hebben zijn vertrokken maar het wil maar niet lukken. Nog enigszins verkreukeld komt er iedere 5 minuten nog iemand aan. Er hebben zich ook een aantal afgemeld; nog te moe van gisteren. We rijden om 08:15H weg en een eindje op weg had er toch nog iemand mee gewild. Tja……. Onderweg hebben we ook nog eens behoorlijke file; het ie immers zaterdag en iedereen gaat naar de kust met dit mooie weer. Het wordt heel krap om de afspraak bij de grotten om 10:00H te halen maar gelukkig kan ik het verzetten naar 11:00H.
Een deel van de groep gaat paardrijden een het andere deel naar de Postojna Caves. Vooral het paardrijden wordt heel leuk gevonden. De ritjes gaan dan ook door het bos en heuvellandschap. Ook is het eten er erg lekker!

Na de lunch rijden we richting de Wineyard van Peter. Het is een klein loopje de heuvel op maar met een glas wijn, een lekkernij en het mooiste uitzicht is het helemaal genieten! Met een heerlijk roesje rijden we weer terug naar het hotel waar vanavond de “bonte avond” op het programma staat. Veel opdrachten, samenwerken, creëren maar ook lachten en veel lol. We sluiten de avond af met een knalfeest in het restaurant. Het was een mooie dag!

Tijd om de relaxen

Het valt vanmorgen niet mee. Iedereen is later op dan normaal en gelukkig  staat het ontbijt iets langer dan normaal voor ons klaar. Toch is er een groep di al om 10:00H richting Bled willen, de rest zal later komen om 12:00H. Direct aan water ligt ons restaurant, het Panorama restaurant waar we ook weer goed eten. Omdat het vandaag de laatste dag is, is iedereen vrij om te doen wat hij of zij wil. Er gaan er een paar fietsen, een grote groep gaat raften en sommige luieren en zwemmen bij het meer van Bled. De laatste avond eten we heerlijk buiten en sluiten zo een mooie reis af.