Via meer dam 400 bochten naar Pai

Robert gaat gelukkig weer beter. Gisterenavond hebben we nog een keer bij de Italiaan gegeten. Wij staan vandaag redelijk op tijd op omdat we de auto gaan halen bij het vliegveld. De kinderen kunnen daarom even uitslapen. Onze auto is een hele nieuwe Nissan Almera, hij ruikt zelfs nog nieuw!. We rijden nog langs het hotel en halen de kinderen en de koffers op. Daar gaat ‘ie dan, op naar Pai. Pai is een dorpje richting het noordwesten, richting de grens van Myanmar.
De weg, de 1095, naar Pai is berucht op zijn vele bochten. Het zouden er over de 400 zijn verspreid over 134 km. Om deze vele verhalen op internet dat je vreselijk misselijk zou worden heeft ons dus toen besluiten zelf een auto te huren en de weg zelf te rijden. Dat kunnen we stoppen wanneer we willen. De weg is inderdaad slingering met vele bochten. Soms ook steile hellingen waarmee onze Almera moeite mee heeft. Het gaat soms erg langzaam. Eigenlijk vinden we het meevallen. We nemen onze tijd en hebben dat ook de geplande 3 uur nodig om in Pai aan te komen. Een paar kilometer voor Pai stappen we nog wel uit voor de Memorial Brigde. Deze is tijdens de tweede wereldoorlog gebouwd door de Thai. Na de bekende foto’s rijden we door naar ons hotel B2 dat net buiten het centrum ligt. Het is een prima hotel met een lekker groot zwembad en moderne nieuwe kamers. Alleen is hier het bed knoerthard. Zo hard heb ik het nog nooit gehad. Na het uitpakken gaan te voet naar het dorp en huren we er drie scooters voor 100 Baht per dag. Dat is niets! We lunchen bij een leuk tentje Lemon Thym Cafe. Omdat het al in de middag is besluiten we zomaar een stukje te gaan rijden, gewoon om te verkennen. Onderweg begint het te regenen maar als echte Hollanders rijden we door. Het regent echter steeds harder en na een aantal minuten zijn we totaal doorweekt. We besluiten dan maar terug te gaan en in het hotel nemen we een duik in het zwembad. Wanneer het ’s avonds weer droog ik eten we bij Dongs Kitchen. Het is niet meer dan een huis waarvan de voorkant terras/restaurant gemaakt is. Ontzettend goedkoop maar ook niet heel bijzonder eten we prima Thais.